To marketing στην εποχή των social media

Σε μια εποχή συνεχόμενων τεχνολογικών αλλαγών, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης διαδραματίζουν το δικό τους καθοριστικό ρόλο στην καθημερινότητα καταναλωτών και επιχειρήσεων. Από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας τους, μέχρι και σήμερα αποτελούν ένα παγκόσμιο φαινόμενο που βρίσκεται σε διαδικασία συνεχούς εξέλιξης και ανάπτυξης.

Το μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης (Social Media Marketing) αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ (Digital Marketing). Αφορά τις ενέργειες που κάνουμε στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, Youtube κτλ), μέσα από τις οποίες αποσκοπούμε στην προώθηση ενός Brand ή μίας επιχείρησης. Βασικός στόχος της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι να προσεγγίσει επισκέπτες ή να αυξήσει το brand name του πελάτη αξιοποιώντας όποια μέσα του παρέχει το διαδίκτυο. Τα τελευταία χρόνια το social media marketing έχει αναδειχθεί σε βασικό μέσο προώθησης για πολλές εταιρίες, κυρίως λόγω των αποτελεσμάτων που επιφέρει και αυτό γιατί καθημερινά προστίθενται νέοι χρήστες σε αυτό, με νέες ιδέες, νέες τάσεις και νέες ανάγκες.

H χρήση των κοινωνικών δικτύων μάρκετινγκ παρέχει οφέλη σε καταναλωτές και σε επιχειρήσεις. Ένας καταναλωτής μπορεί να επικοινωνήσει γρήγορα και με ελάχιστη προσπάθεια με εκατοντάδες ή και χιλιάδες άλλους καταναλωτές.  Από την άλλη πολλές γνωστές εταιρείες αξιοποιούν τις δυνατότητες διασύνδεσης που προσφέρουν τα social media για να ενισχύσουν την παραγωγικότητα, την καινοτομία, να αναπτύξουν σχέσεις με τους πελάτες, να παρακολουθήσουν όλες τις διαδικτυακές συζητήσεις και κριτικές προκειμένου να γνωρίζουν την άποψη των χρηστών σχετικά με το προϊόν τους και να είναι σε θέση να βελτιώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους για να προσαρμοστούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει.

Σήμερα, υπάρχουν πολλοί ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης. Οι πιο δημοφιλείς ιστότοποι σήμερα είναι οι εξής:

  • Facebook,
  • MySpace,
  • Youtube,
  • Blogger,
  • WordPress
  • Flickr,
  • Twitter, και
  • LinkedIn

Επτάμιση περίπου χρόνια από την ίδρυση του facebook και πέντε χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του twitter, το πρώτο αριθμεί περί τα 3,4 εκατ. Έλληνες χρήστες και το δεύτερο 56,8 χιλ. Έλληνες .Πρόκειται για τα πιο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή κοινωνικά μέσα στην Ελλάδα.



Η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και κυρίως του Διαδικτύου έχουν αλλάξει τα δεδομένα στο επιχειρησιακό περιβάλλον, σε όλους τους τομείς. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ανακαλύπτουν  τη χρησιμότητα των κοινωνικών δικτύων. Ο Παγκόσμιος Ιστός πέρα των πολλών πλεονεκτημάτων που διαθέτει, πλέον προσφέρει πολλά εργαλεία των οποίων η σωστή χρήση μπορεί να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας που θα οδηγήσει στην επίτευξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

 

a7712e2f91c841f0eb079475d9cb6680fa650add