Η σχετική ΚΥΑ, προβλέπει για το πρόγραμμα τα εξής:
Ωφελούμενοι του προγράμματος:
Ωφελούμενοι είναι άτομα ηλικίας 55-67 ετών, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον άνω των δώδεκα (12) μηνών.
Οι ωφελούμενοι έχουν την υποχρέωση:
α) να είναι μακροχρόνια εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ και να έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος και το 67ο έτος της ηλικίας τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προγράμματος, τόσο κατά την υπόδειξη τους από το αρμόδιο ΚΠΑ2 και μέχρι την πρόσληψή τους.
β) να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και να διαθέτουν συμπληρωμένο ΑΣΔ
γ) να είναι Έλληνες πολίτες, πολίτες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (σύμφωνα με το Ν. 2431/1996), Βορειοηπειρώτες, ομογενείς και ομογενείς που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο, χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητά τους ως Έλληνες κατά το γένος και τη συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (ν.δ. 3832/1958). Για τους πολίτες κρατών-μελών της Ε.Ε. απαιτείται η γνώση της ελληνικής γλώσσας σε επαρκές επίπεδο για την άσκηση των καθηκόντων του οικείου κλάδου, η οποία αποδεικνύεται με πιστοποιητικό ελληνομάθειας (ν. 2413/1996 άρθρο 10 παρ. 1).
δ) Κατά τη διαδικασία της πρόσληψης τους από την δικαιούχο επιχείρηση:
αα) να μην έχουν καταδικαστεί για κακούργημα και να μην τους έχει υποβληθεί οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση (κοινή ή στην υπηρεσία), απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία δικηγόρου, δωροδοκία, καταπίεση, απιστία περί την υπηρεσία, παράβαση καθήκοντος, καθ’ υποτροπή συκοφαντική δυσφήμηση, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής.
ββ) να μην είναι υπόδικοι που έχουν παραπεμφθεί με τελεσίδικο βούλευμα ή κατ’άλλον νόμιμο τρόπο (άρθρο 43 του ν. 4319/2013) για κακούργημα ή για πλημμέλημα της περίπτωσης α), ακόμα και σε περίπτωση παραγραφής του αδικήματος
γγ) να μην έχουν στερηθεί λόγω καταδίκης τα πολιτικά τους δικαιώματα και για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή.
δδ) να μην τελούν υπό στερητική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική), υπό επικουρική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) και υπό τις δύο αυτές καταστάσεις
εε) να μην έχουν απολυθεί από θέση δημόσιας υπηρεσίας ή Ο.Τ.Α. ή άλλου Νομικού Προσώπου του δημόσιου τομέα, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσεως ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο, οφειλόμενο σε υπαιτιότητα του εργαζομένου, αν δεν παρέλθει πενταετία από την απόλυση.
στστ) Για ειδικότητες βοηθητικού ή ανειδίκευτου προσωπικού, εξαιρούνται από το κώλυμα οι υποψήφιοι που έχουν εκτίσει την ποινή ή τα μέτρα ασφαλείας που τους έχουν επιβληθεί, έχουν αρθεί ή έχουν απολυθεί υπό όρους
Δεν υφίσταται δυνατότητα ένταξης στο πρόγραμμα για άτομα που:
αα) τυχόν τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του ν. 2643/1998.
ββ) θα προσληφθούν στο πλαίσιο ένταξης της επιχείρησης σε οποιοδήποτε άλλο καθεστώς ενίσχυσης για την κάλυψη σχετικών συμβατικών της υποχρεώσεων, π.χ. επενδυτικό σχέδιο, το οποίο επίσης επιχορηγεί το μισθολογικό ή/και το μη μισθολογικό κόστος για τα άτομα αυτά,
γγ) θα προσληφθούν από τους δικαιούχους εργοδότες, προκειμένου να διαθέσουν τις υπηρεσίες τους σε άλλον εργοδότη (δευτερογενής ή έμμεσος εργοδότης).
δδ) θα απασχοληθούν με μίσθωση σύμβαση έργου ή έμμισθη εντολή.
εε) δεν θα απασχοληθούν με συμβάσεις μισθωτής εξαρτημένης εργασίας, σύμφωνα με την κείμενη εργατική νομοθεσία.
στστ) που προσελήφθησαν από την επιχείρηση μετά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
Επιχειρήσεις:
Στους δικαιούχους του προγράμματος ανήκουν επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του Δημοσίου, σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν. 1892/1990, καθώς και επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του ν. 3852/2010, οι οποίες ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη μίας επιχείρησης στο πρόγραμμα είναι να μην έχει προβεί σε μείωση του προσωπικού της κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης (ημερολογιακά). Ως μείωση προσωπικού κατά το τρίμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης θεωρείται η καταγγελία της σύμβασης εργασίας, η αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική ή σε εκ περιτροπής απασχόληση.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, η επιχείρηση πρέπει να καλύψει τη μείωση έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής για να μπορέσει να ενταχθεί στο πρόγραμμα.
Σε περίπτωση που η επιχείρηση έχει προχωρήσει σε μείωση του προσωπικού της αλλά έχει προβεί σε προγενέστερη νέα πρόσληψη υπαλλήλου μέσα στον ίδιο μήνα που έχει λάβει χώρα η μείωση, μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα. Η ανωτέρω δέσμευση ισχύει και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μέχρι την ημερομηνία ένταξης της επιχείρησης στο πρόγραμμα.
Για όλα τα παραπάνω, οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν και για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας.
Δεν εντάσσονται στο πρόγραμμα:
α. Όσες επιχειρήσεις του δημοσίου τομέα, όπως αυτός ορίζεται με το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 και επιχειρήσεις του πρώτου και δεύτερου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης (Δήμων και Περιφερειών), δεν ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα.
β. Όσες επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του Δημόσιου τομέα που εξ υπαρχής δεν είχαν υπαχθεί στον Δημόσιο Τομέα.
γ. Όσες επιχειρήσεις, εταιρείες, φορείς και οργανισμοί έχουν εξέλθει από τον έλεγχο του Δημόσιου τομέα κατόπιν ειδικών διατάξεων.
δ. Τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου που εξαιρέθηκαν από τον Δημόσιο Τομέα με νομοθετική ρύθμιση ή όσα, από τη σύσταση τους, δεν υπήχθησαν σε αυτόν.
ε. Τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου Δημοσίου χαρακτήρα και σκοπού, που «εξήλθαν» από τον Δημόσιο Τομέα, με νομοθετική ρύθμιση, ή όσα ρητά εξαιρέθηκαν, κατά τη σύσταση τους, από αυτόν.
στ. Οι ανώνυμες εταιρείες του Δημοσίου που εξ αρχής δεν εντάχθηκαν στο Δημόσιο , καθώς και οι Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί (Δ.Ε.Κ.Ο.), που «εξήλθαν» από τον δημόσιο Τομέα, αν και οι Δημόσιες Αρχές ασκούν σε αυτές, σημαντική επιρροή είτε με άμεσο είτε με έμμεσο τρόπο.
ζ. Οι ανώνυμες εταιρείες παροχής υπηρεσιών ή παραγωγής αγαθών γενικότερου οικονομικού συμφέροντος, οι οποίες εξήλθαν από τον έλεγχο του Δημοσίου ή ουδέποτε υπήχθησαν σε αυτό και δεν αποτελούν Δημόσιες Επιχειρήσεις.
η. Τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου μη Δημόσιου χαρακτήρα, αλλά κοινωφελούς σκοπού, καθώς και τα νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου διεθνούς χαρακτήρα (ελληνικοί φορείς διεθνούς χαρακτήρα), τα οποία ασκούν έργο γενικότερης σημασίας και για τα οποία εκδηλώνεται η άσκηση του δικαιώματος εποπτείας του κράτους.
θ. Οι ακόλουθες Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί, οι οποίες ευρίσκονται εκτός του δημοσίου τομέα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 1 και το άρθρο 15 του ν. 3429/2005:
αα) Οι εισηγμένες σε χρηματιστήριο ανώνυμες εταιρείες, εφόσον το Δημόσιο ή άλλα νομικά πρόσωπα του Δημόσιου τομέα συμμετέχουν στο μετοχικό τους κεφάλαιο, με οποιοδήποτε ποσοστό συμμετοχής.
ββ) Οι συνδεδεμένες, με τις εισηγμένες σε χρηματιστήριο επιχειρήσεις, ανώνυμες εταιρείες.
γγ) Οι ανώνυμες εταιρείες, για τις οποίες έχει εκδοθεί απόφαση έναρξης διαδικασιών αποκρατικοποίησης
ι. Επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων.
κ. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς, στους οποίους δεν εφαρμόζεται ο καν. 1407/2013 (παρ. 1 του άρθρου 1).
λ. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας (στην πρωτογενή αλιεία και στην υδατοκαλλιέργεια).
μ. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων.
ν. Οι εποχικές επιχειρήσεις για την πρόσληψη επιχορηγουμένων ως εποχικό προσωπικό τους.
Ποσό και συνολική διάρκεια του προγράμματος
Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το 50% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του ωφελούμενου, με ανώτατο όριο τα 600 ευρώ μηνιαίως. Για κάθε ημέρα απασχόλησης λιγότερη των 25 ημερών, το ανωτέρω μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, όπως διαμορφώνεται κάθε φορά, μειώνεται κατά 1/25. Στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος συμπεριλαμβάνονται οι ακαθάριστες πραγματικές μηνιαίες αποδοχές και οι εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη.
Όσον αφορά την πρόσληψη μακροχρόνια ανέργων, η επιχορήγηση διαρκεί δώδεκα μήνες, ενώ υφίσταται η δυνατότητα επέκτασης για άλλους δώδεκα ύστερα από αίτηση που θα υποβάλλει της δικαιούχου επιχείρησης. Ωστόσο, η αίτηση επέκτασης πρέπει να υποβληθεί εντός τριάντα ημερολογιακών ημερών από τη λήξη του 12μηνου απασχόλησης.
Τονίζεται πως η αίτηση απασχόλησης μέσω του προγράμματος δεν θα υποβληθεί από τους ίδιους τους ωφελούμενους, αλλά κατόπιν υπόδειξης από την αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) με συστατικό σημείωμα, σύμφωνα με τη Δημόσια Πρόσκληση, ενώ αρμόδια υπηρεσία είναι η υπηρεσία που εκδίδει τις εγκριτικές αποφάσεις (ΚΠΑ2).
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Tags άνεργοι ηλικίας 55 έως 67 ετών επιχειρήσεις ΟΑΕΔ πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων
Check Also
Νέο πρόγραμμα επιδότησης εργασίας για 2.000 ανέργους απο τον ΟΑΕΔ
Την Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021, θα ξεκινήσει το νέο πρόγραμμα επιδότησης της εργασίας για την πρόσληψη 2.000 ανέργων στις Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου. Σκοπός του προγράμματος του ΟΑΕΔ είναι η δημιουργία 2.000 νέων θέσεων εργασίας