- Πρόλογος
Το Social Media Plan αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ. Αφορά τις ενέργειες που κάνουμε στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, κτλ), μέσα από τις οποίες αποσκοπούμε στην προώθηση ενός Brand ή μίας επιχείρησης.
Στα πλαίσια του μάρκετινγκ, τα κοινωνικά δίκτυα δίνουν τη δυνατότητα σε έναν καταναλωτή να επικοινωνήσει γρήγορα και με ελάχιστη προσπάθεια με εκατοντάδες ή και χιλιάδες άλλους καταναλωτές, ενώ από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις, παρακολουθούν όλες αυτές τις συζητήσεις και τις διαδικτυακές κριτικές, προκειμένου να μάθουν τη γνώμη των χρηστών για τη μάρκα και τα προϊόντα τους, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών, να προσαρμοστούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, να ακούσουν τι λέγεται συγκριτικά για τους ανταγωνιστές τους και να προσελκύσουν με ενέργειες μέσα από τα κοινωνικά μέσα περισσότερους πελάτες.
Συνεπώς, τα Social Media είναι τα σημαντικότερα εργαλεία στοχευμένης προσέγγισης των χρηστών σε μία εποχή κατά την οποία η τεχνολογία κυριεύει τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε, ενημερωνόμαστε και κοινωνικοποιούμαστε γενικότερα.
Το παρακάτω πλάνο περιλαμβάνει τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν για τη διεκπεραίωση των παρακάτω στόχων:
- Να αυξηθούν οι εισροές με χαμηλό κόστος
- Να αυξηθεί η δημοτικότητα της εταιρείας μας και η αλληλεπίδραση με τους πελάτες
- Να βελτιωθεί η παροχή υπηρεσιών για την αύξηση βαθμού ικανοποίησης των πελατών
- Να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα της προβολής της εταιρείας
- Να αυξηθεί ο βαθμός κατανόησης των παρεχόμενων υπηρεσιών
- Να εντοπιστούν και να καλυφθούν οι ανάγκες της αγοράς
- Να τηρείται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των παραπάνω
2. Ιστοσελίδες
- Κοινωνικά δίκτυα
Βραχυπρόθεσμα εργαλεία | Μετρήσεις | |
· Facebook
– Κοινοποίηση σχετικών συνδέσμων και περιεχομένων, βίντεο, εικόνες και ψηφοφοριών- Δημιουργία και προώθηση μελλοντικών εκδηλώσεων της εταιρείας – Αλληλεπίδραση με το κοινό (απάντηση σε μηνύματα/σχόλια) – 4 δημοσιεύσεις ανά ημέρα
|
|
|
· Twitter
– Προώθηση σχετικού περιεχομένου μέσω Twitter (οικονομικά άρθρα) – Τμηματοποίηση του κοινού και δημιουργία λιστών – Χρήση προωθημένων Tweets – Κοινοποίηση θεμάτων από άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για εξασφάλιση followers – Συμμετοχή σε σχετιζόμενες με το περιεχόμενό μας συζητήσεις
|
|
|
· Linkedln
– Δημιουργία γκρουπ- ομάδων – Προσθήκη σχετικού περιεχομένου στη σελίδα LinkedIn της εταιρείας – Πρόσκληση άλλων ομάδων να κάνουν follow και να συμμετάσχουν στη σελίδα μας – Ενθάρρυνση συμμετοχής των υπαλλήλων της εταιρείας – 4 δημοσιεύσεις ανά ημέρα
|
|
|
· Google+
– Κοινοποίηση σχετικών συνδέσμων και περιεχομένων, βίντεο, εικόνες και ψηφοφοριών – Δημιουργία και προώθηση μελλοντικών εκδηλώσεων της εταιρείας – Σχόλια σε δημοσιεύσεις – 4 δημοσιεύσεις ανά ημέρα |
|
4. Άρθρα
Βραχυπρόθεσμα εργαλεία
· Η εταιρεία συντάσσει άρθρα και τα δημοσιεύει στις σελίδες και τα κοινωνικά δίκτυα τα οποία διαχειρίζεται.
|
Μετρήσεις
· Views · Likes · Κοινοποιήσεις
|
5. Δελτία Τύπου
Βραχυπρόθεσμα εργαλεία | Μετρήσεις |
|
|
- Διαγωνισμοί
Βραχυπρόθεσμα εργαλεία
|
Μετρήσεις
|
· Κατά καιρούς η εταιρεία μας προβαίνει σε διοργάνωση διαγωνισμών με παροχή δωρεάν υπηρεσιών με στόχο την προσέλκυση περισσότερων πελατών. Τους διαγωνισμούς αυτούς η εταιρεία τους προωθεί μέσω των προαναφερθέντων κοινωνικών δικτύων και σε τελικό στάδιο προβαίνει σε κλήρωση για την ανάδειξη ενός νικητή. Οι διαγωνισμοί αυτοί διαρκούν έως 1 μήνα.
|
· Views
· Likes · Αριθμός συμμετεχόντων
|
- SMS Marketing- Email Marketing
Βραχυπρόθεσμα εργαλεία | Μετρήσεις |
SMS MarketingΜαζική επικοινωνία με πελάτες · Ενιαία χρέωση για κάθε SMS (160 χαρακτήρων) για όλα τα κινητά στην Ελλάδα. Επιβαρύνεται με 23% ΦΠΑ · Δυνατότητα αποστολής 10.000 sms/min · Δυνατότητα χρονικού προγραμματισμού · Αναλυτικές στατιστικές αναφορές παράδοσης · Αυτόματη διαγραφή διπλοεγγραφών
|
· Πόσοι το έλαβαν
· Πόσοι το διάβασαν · Ποιος αριθμός είναι ανενεργός
|
Εmail Marketing/ News LetterΜαζική Επικοινωνία με πελάτες – Νέα επιχείρησης – Οικονομικές εξελίξεις που ενδιαφέρουν τους πελάτες – 2 φορές ανά μήνα |
· Σε ποια links κάνουν κλικ οι πελάτες
· Πόσοι το έλαβαν · Πόσοι το διάβασαν |
- Εταιρική Παρουσίαση
Βραχυπρόθεσμα εργαλεία | Μετρήσεις |
|
|
- Επίλογος
Η εταιρεία βάσει αυτού του Social Media Plan προσπαθεί να προωθηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με τη βέλτιστη αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων, να προσαρμόσει τις στρατηγικές του με σκοπό την κάλυψη των αναγκών των πελατών της, να δημιουργήσει μία εταιρική πολιτική Social Media και να ενθαρρύνει τους υπαλλήλους της στην όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη εφαρμογή της πολιτικής αυτής.
Copyright: TC Consulting – Μάγδα Παπαστεφάνου, Νίκη Κουδουμογιαννάκη
Διαβάστε ακόμη……
Τα 10+1 προγράμματα του ΕΣΠΑ που θα προκηρυχθούν έως το τέλος του 2016